Nowe rondo przy ul. Sienkiewicza. Co się zmieniło?

Kończymy 5 etap rozbudowy i przebudowy ulicy Sienkiewicza w Piasecznie. Skrzyżowanie ulicy Sienkiewicza z ulicą Dworcową zostało przebudowane na rondo. Co zmieniło się w jego rejonie?

  • kierowcy jadący od strony Zalesia Dolnego będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu przed wjazdem na rondo:
  1. prawy, wydzielony poza rondo, dla ruchu „na wprost” wraz z odpowiednio długim przystankiem autobusowym dostosowanym do istniejącego natężenia ruchu autobusowego – będzie on mógł pomieścić nawet do 3 autobusów przegubowych jednocześnie, dzięki czemu wymiana pasażerska w rejonie dworca PKP będzie odbywała się sprawniej niż dotychczas
  2. lewy, z którego można będzie przejechać przez skrzyżowanie „na wprost” w kierunku centrum miasta, skręcić w ulicę Dworcową bądź zawrócić
  • mając na uwadze tworzące się w przeszłości zatory na ulicy Dworcowej na dojeździe do skrzyżowania z ulicą Sienkiewicza wykonane zostały dwa pasy ruchu przed wjazdem na rondo:
  1. wydzielony pas do skrętu w prawo w stronę Zalesia Dolnego
  2. wydzielony pas do skrętu w lewo w kierunku Piaseczna
  • dla kierowców jadących od strony Piaseczna utrzymany został jeden pas ruchu przed wjazdem na rondo
  • przejście dla pieszych zostało przeniesione z północno-wschodniego wlotu skrzyżowania na południowo-zachodni, dzięki czemu pasażerowie wysiadający z autobusów na przystanku PKP PIASECZNO 02 (w kierunku Piaseczna) i zmierzający do pociągów będą mieli do pokonania zaledwie jedno przejście dla pieszych, a nie dwa tak jak dotychczas; przejście dla pieszych przez ulicę Dworcową zostało wyposażone w azyl dla pieszych
  • na skrzyżowaniu zastosowano specjalną, dwukomorową sygnalizację świetlną – podstawowo migać będzie światło żółte, natomiast zbliżający się pociąg kolei wąskotorowej będzie wzbudzał światło czerwone (identyczne rozwiązanie przewidziane jest na skrzyżowaniach z ulicami Pomorską, Kniaziewicza oraz Wojska Polskiego).
projekt ronda

Ze względu na złożoność i zakres zmian w czasowej organizacji ruchu przejście do kolejnego, 6 etapu inwestycji będzie wymagało rozłożenia prac na dwa dni. W najbliższy czwartek (19 września) rozpoczniemy udostępnianie nowego ronda dla uczestników ruchu drogowego. Skrzyżowanie al. Polskiego Państwa Podziemnego z al. Kasztanów i al. 3 Maja w Zalesiu Dolnym zostanie przywrócone do podstawowej organizacji ruchu – umożliwimy przejazd „na wprost” al. Polskiego Państwa Podziemnego, otworzymy wlot al. 3 Maja i przywrócimy sygnalizację świetlną. Autobusy komunikacji miejskiej będą kursowały do końca dnia zgodnie z obecnie obowiązującymi trasami zmienionymi. W piątek (20 września) od godzin porannych rozpoczniemy zamykanie skrzyżowania ulic Sienkiewicza, Wojska Polskiego, Kościuszki i Gerbera, a autobusy od początku kursowania zostaną skierowane na nowe trasy zmienione. Tego samego dnia będziemy sukcesywnie przywracać podstawową organizację ruchu na al. Kasztanów, al. Kalin i ul. Szpitalnej, w tym przywrócimy pierwszeństwo przejazdu dla pojazdów poruszających się „na wprost” al. Kalin, a ulica Szpitalna ponownie będzie podporządkowana w stosunku do al. Kalin.

W dniach 19 i 20 września prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na dynamicznie zmieniającą się organizację ruchu – na ciągu al. Polskiego Państwa Podziemnego i ul. Sienkiewicza, ale także na dotychczasowym ciągu objazdowym – al. Kasztanów, al. Kalin i ul. Szpitalnej.

Ponadto informujemy, że w ramach inwestycji przebudowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe przecinające ulice Kniaziewicza, Bema i Pomorską, co będzie wiązało się z ich czasowym zamknięciem dla ruchu kołowego, o czym będziemy informować w osobnych komunikatach.

Całkowite zakończenie inwestycji planowane jest na koniec listopada 2024 roku.

prace na rondzie

Przeczytaj także