Na staże po kwalifikacje

Zakończyły się staże uczniów piaseczyńskiego Zespołu Szkół nr 1 w Granadzie. Praktyki odbywały się w ramach unijnego projektu Erasmus+.

Zachęcamy do przeczytania i obejrzenia realacji uczestników projektu.

Wystartowaliśmy z Modlina do gorącej Hiszpanii. Wylądowaliśmy na lotnisku w Madrycie i stamtąd ruszyliśmy w pięciogodzinną trasę autokarem do malowniczej Granady. Zakwaterowaliśmy się w dwóch apartamentach, w zadbanej i zielonej okolicy blisko centrum. Posiłki jadamy w knajpie prowadzonej przez” Hiszpańskiego – Amerykanina”, mamy blisko.

Następnego dnia po przylocie pojechaliśmy na wycieczkę do Malagi. Zwiedziliśmy malownicze miasto, zabytkowy zamek oraz teatr romański. Niektórym udało się również odwiedzić muzeum Picassa! Mieliśmy też okazję pływać w Morzu Śródziemnym i dobrze się bawić.

W trzecim dniu wyjazdu spotkaliśmy się z organizatorami projektu M.E.P Europrojects Granada i otrzymaliśmy niezbędne informację dotyczące stażu oraz wskazówki związane z poruszaniem się po mieście. Dostaliśmy również karty miejskie, które pozwoliły nam sprawnie dotrzeć na praktyki i poruszać się po rejonie.

We wtorek spotkaliśmy się po raz pierwszy z naszymi hiszpańskimi pracodawcami.

Po południu pojechaliśmy do Alhambry. To miejsce zauroczyło wszystkich swoim pięknem oraz wspaniałą architekturą.

Informatycy, elektronicy i teleinformatycy odbywali staż w Informatica Reparnet. Pierwsze kilka dni pracowaliśmy z oprogramowaniem do tworzenia stron internetowych. A w kolejnych dniach poznawaliśmy budowę urządzeń komputerowych od strony serwisowej. Nasz szef, czyli właściciel i opiekun jednocześnie jest bardzo miły, pomocny.

Mechanicy pracowali w firmie Design Cars C.B. Ich praca polegała na naprawie i konserwacji renomowanych aut różnych marek.

Reklama odbywa staż u naszych gospodarzy w M.E.P Europroject S Granada, S.L. Tworzyli dla nich posty na firmowe social media – Facebooka i Instagrama. Praca pobudzała ich wyobraźnię i motywowała do zdobywania nowych doświadczeń.

My nie tylko pracujemy, ale też dużo zwiedzamy, odpoczywamy i bawimy się. Od początku naszego pobytu tutaj byliśmy już w Maladze, Granadzie i Alhambrze. W sobotę zwiedzaliśmy Salobrenę- stare „białe” historyczne miasto umiejscowione na zboczu góry z dzielnicą mauretańską oraz byliśmy na przepięknej plaży Morza Śródziemnego. Kąpaliśmy się w ciepłej, krystalicznej wodzie i bawiliśmy na plaży.

W niedzielę zwiedzaliśmy Carmen de los Martines- pałac i ogrody w Granadzie z tarasami widokowymi. W czasie wolnym dbamy o kondycję fizyczną. Odpoczywamy, bawimy się i gramy wspólnie w gry.

Po solidnie przepracowanym tygodniu w sobotę wybraliśmy się w stronę Sierra Nevada. Widoki były wspaniałe. Nasza droga powrotna prowadziła wzdłuż starych murów obronnych Grenady. Kolejna niedziela to wyjazd do Cordoby. Spacerowaliśmy po pięknej starówce i Moście Rzymskim. Urzekła nas katedra łącząca w sobie architekturę muzułmańską i chrześcijańską.

Ostatnim miejscem, które zwiedzaliśmy była Ronda, miasto położone na skraju wspaniałych wąwozów. Wrażenia niezapomniane, polecamy wszystkim.

W piątek nasi sympatyczni gospodarze Hiszpanie wręczyli nam certyfikaty i podziękowaliśmy sobie wzajemnie za współpracę. To był nasz ostatni dzień w przyjaznej Hiszpanii.

I ….wróciliśmy do kraju. Polecamy wszystkim udział w projektach. Była to przygoda życia, poznaliśmy nową kulturę, standardy pracy i uczyliśmy się samodzielności, współpracy w naszych grupach oraz z ludźmi innych narodowości.