Nieprawidłowości w domu opieki? Daj nam znać

Docierają do nas informacje dotyczące nieprawidłowości w sprawowaniu całodobowej opieki nad pensjonariuszami przez niektóre prywatne domy opieki.

Mając na względzie powyższe jeżeli doświadczasz lub już posiadasz złe doświadczenia w należytym sprawowaniu opieki przez prywatne placówki koniecznie o tym poinformuj – pomóż i nie narażaj innych – my załatwimy resztę.

Kontakt: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14,
tel. 22 756-62-77, e-mail: kontakt@pcprpiaseczno.pl

Zwracamy się do Państwa z apelem o dokładne weryfikowanie miejsc, do których pod opiekę oddajecie Państwo swoich bliskich.

W trosce o zapewnienie im godnych warunków pobytu podpowiadamy, w jaki sposób najlepiej zweryfikować Placówkę.

Jak wybrać dom całodobowej opieki – krok po kroku?

  1. wybierz  placówkę (za pomocą reklam, stron internetowych, z wiedzy i polecenia innych);
  2. sprawdź, czy dom, który wybrałeś posiada wpis do rejestru domów pomocy społecznej województwa mazowieckiego. Rejestr dostępny jest na stronie internetowej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie: www.mazowieckie.pl, w zakładce: polityka społeczna/rejestry i wykazy. Taki wpis oznacza, że Placówka prowadzona jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i spełnia wszelkie wymogi do świadczenia opieki całodobowej a także podlega kontrolom.
  3. możesz zasięgnąć informacji w miejscowym ośrodku pomocy społecznej, bądź powiatowym centrum pomocy rodzinie, czy w stosunku do placówki nie toczy się postępowanie;
  4. koniecznie zwizytuj Placówkę, w szczególności zwracając uwagę na:
  5. czystość;
  6. zapach;
  7.  dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych /np. kabiny prysznicowe wyposażone w krzesełko i uchwyty, toalety ze specjalnymi uchwytami, w przypadku pokoi usytuowanych na piętrze windę do przewozu osób mających problemy w samodzielnym poruszaniu/.
  8. umów się na indywidualną rozmowę z osobą reprezentującą Placówkę i w szczególności dopytaj o:
  9. personel /pielęgniarki, opiekunki, dyżury lekarskie, współpraca z przychodnią zdrowia, zapewnienie wizyt u lekarzy specjalistów, ewentualny sposób organizowania pobytu szpitalnego w razie takiej konieczności/;
  10. organizację posiłków /dostępność i sposób przygotowywania oraz możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb mieszkańca/;
  11. w jaki sposób dom dba o higienę niesamodzielnych mieszkańców;
  12. co wchodzi w cenę pobytu (czy również środki czystości i higieny osobistej, leki, dowóz na niezbędne wizyty lekarskie, itp.);
  13. dowolność odwiedzin bliskich, /czy nie występują ograniczenia co do terminów i czasu/.
  14. z uwagą zapoznaj się z projektem, czy też wzorem umowy obowiązującym w Placówce /czy zawiera wszystkie poczynione ustalenia; wysokość, sposób i termin uiszczania opłat; sposób i termin jej rozwiązania a także np. odpowiedzialność za rzeczy osobiste mieszkańca/.

Przeczytaj także