PCPR szuka koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej i psychologa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie poszukuje kandydata na  stanowiska koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej i psychologa.

Koordynator pieczy zastępczej

Forma zatrudnienia: umowa o pracę

Wymiar czasu pracy: pełny etat

1. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych:

1)AdministratoremPani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie – Pani Klaudia Wojnarowska, adres siedziby: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie, 05-500 Piaseczno,  ul. Chyliczkowska 14;

2)  Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Agnieszka Pindelska, adres siedziby: 05-500 Piaseczno,
 ul. Chyliczkowska 14, tel. (22) 756-61-64, e-mail: ochronadanych@piaseczno.pl;

3)  Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a-c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie  swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz zgodnie z: ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j.: Dz. U.  z 2019 r., poz. 1282),  ustawy z dnia 26 czerwca Kodeks pracy 1974 r. (t.j.: Dz. U z 2020 r., poz. 1320 ze zm.)  i Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 2369) w celu przeprowadzenia rekrutacji na w/w stanowisko pracy;

4) Informacje o Pani/Pana danych osobowych nie będą przekazywane podmiotom innym, niż upoważnione z mocy prawa;

5)  Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu zatrudnienia wybranego kandydata na w/w stanowisko. Aplikacje zawierające dane osób niewybranych w procesie rekrutacyjnym zostaną odesłane adresatom. Dane osobowe zatrudnionego kandydata będą przetwarzane przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami prawa;

6)  Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo do: żądania od administratora dostępu do Pani/Pana danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;

7) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i wymagane przepisami prawa;

8) Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym nie stosuje profilowania.

Wymagania niezbędne:

  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz pełni praw publicznych;
  • niekaralność prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  • osobawypełniająca obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  • wykształcenie:
    • wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
    • wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
  • znajomość przepisów z zakresu:
    • ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
    • ustawy o samorządzie powiatowym;
    • ustawy o ochronie danych osobowych;
    • kodeksu postępowania administracyjnego;
    • kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

Wymagania dodatkowe:

  1. doświadczenie lub wiedza teoretyczna z zakresu administracji i pracy biurowej;
  2. bardzo dobra umiejętność obsługi komputera (w szczególności: MS Outlook, MS Word oraz MS Excel);
  3. odporność emocjonalna, odpowiedzialność, samodzielność, rzetelność, łatwość nawiązywania kontaktów, dyspozycyjność, wysoka kultura osobista.;
  4. prawo jazdy kategorii B;
  5. umiejętność zachowania pełnej dyskrecji.
  • Zakres wykonywanych zadań obejmował będzie, w szczególności:
  1. udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
  2. przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku;
  3. pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
  4. zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
  5. zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
  6. udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
  7. przedstawianie miesięcznych i rocznych sprawozdań z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
  8. organizacja posiedzeń Zespołów ds. okresowej oceny dziecka i rodziny.
  • Wymagane dokumenty:
  1. życiorys CV;
  2. list motywacyjny;
  3. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie;
  4. dokument poświadczający co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną;
  5. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
  6. oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  7. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  8. oświadczenie, iż osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  9. oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
  10. w przypadku przekazania przez Panią/Pana danych osobowych innych niż: imię (imiona), i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia lub/oraz danych określonych w art. 9 ust. 1 RODO – należy sporządzić oświadczenie o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu zatrudnienia zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 530).

Jednocześnie informujemy, że na stanowisku pracy występują standardowe warunki pracy, a współczynnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji  zawodowej  i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi powyżej 6 %.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie, w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, Sala obsługi mieszkańca – stanowisko Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie z dopiskiem: „kandydat na stanowisko Koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie”.

Psycholog

  1. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych:
    1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie – Pani Klaudia Wojnarowska, adres siedziby: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie, 05-500 Piaseczno, ul. Chyliczkowska 14;
    2) Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Agnieszka Pindelska, adres siedziby: 05-500 Piaseczno,
    ul. Chyliczkowska 14, tel. (22) 756-61-64, e-mail: ochronadanych@piaseczno.pl;
    3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a-c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz zgodnie z: ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1282), ustawy z dnia 26 czerwca Kodeks pracy 1974 r. (t.j.: Dz. U z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) i Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 2369) w celu przeprowadzenia rekrutacji na w/w stanowisko pracy;
    4) Informacje o Pani/Pana danych osobowych nie będą przekazywane podmiotom innym, niż upoważnione z mocy prawa;
    5) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu zatrudnienia wybranego kandydata na w/w stanowisko. Aplikacje zawierające dane osób niewybranych w procesie rekrutacyjnym zostaną odesłane adresatom. Dane osobowe zatrudnionego kandydata będą przetwarzane przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami prawa;
    6) Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo do: żądania od administratora dostępu do Pani/Pana danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
    7) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i wymagane przepisami prawa;
    8) Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym nie stosuje profilowania.

Wymagania niezbędne:

1) obywatelstwo polskie;
2) wykształcenie wyższe – jednolite pięcioletnie studia magisterskie na kierunku psychologia;
3) 2-letni staż pracy;
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych;
5) kandydat nie skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6) znajomość przepisów z zakresu:
a) ustawa z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów.
b) ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
c) ustawy o samorządzie powiatowym;
d) ustawy o ochronie danych osobowych;

Wymagania dodatkowe:

1) bardzo dobra umiejętność obsługi komputera (w szczególności: MS Outlook, MS Word oraz MS Excel);
2) umiejętność poprawnego formułowania pism;
3) specjalizacja zawodowa;
4) doświadczenie w pracy w poradnictwie rodzinnym;
5) odpowiedzialność, samodzielność, rzetelność, łatwość nawiązywania kontaktów, dyspozycyjność, wysoka kultura osobista;
6) umiejętność zachowania pełnej dyskrecji;
7) prawo jazdy kat. B

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku obejmował będzie, w szczególności:

1) sporządzanie diagnoz psychofizycznych dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej;
2) sporządzanie diagnoz kandydatów na rodziny zastępcze, w tym:
 wyjazdy do miejsc zamieszkania kandydatów,
 wywiady kierowane, pogłębione (wspólnie z pedagogiem PCPR Piaseczno),
 spotkania z kandydatami w PCPR Piaseczno,
 przeprowadzanie testów psychologicznych,
 analiza i interpretacja wypełnionych testów psychologicznych.
3) poradnictwo psychologiczne i konsultacje psychologiczne dla rodzin zastępczych w siedzibie PCPR Piaseczno oraz wizyty i wyjazdy domowe na terenie powiatu oraz kierowanie do innych instytucji specjalistycznych;
4) uczestnictwo w spotkaniach rodzin zastępczych z rodzinami biologicznymi
w zależności od zgłaszanych potrzeb;
5) stałe konsultacje z koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej;
6) czynny udział w Zespołach ds. Oceny rodziny zastępczej oraz oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej;
7) konsultacje z instytucjami działającymi na rzecz pomocy społecznej, opieki, wsparcia i rozwoju dziecka, tj. kuratorzy sądowi i społeczni, szkoły i przedszkola, Ośrodki Pomocy Społecznej, Ośrodek Interwencji Kryzysowej, organizacje pozarządowe i inne;
8) asysta w interwencyjnym zabezpieczaniu dzieci w pieczy zastępczej;
9) czynny udział w Zespołach Interdyscyplinarnych ds. Przemocy w Rodzinie;
10) stała współpraca z Ośrodkiem Adopcyjnym i sporządzanie Kart Dziecka dla Ośrodka Adopcyjnego;
11) opiniowanie psychologiczne;
12) konsultacje psychologiczne dla pełnoletnich wychowanków rodzin zastępczych, kontynuujących naukę, na prośbę pedagoga PCPR;

Wymagane dokumenty:

1) życiorys (CV);
2) list motywacyjny;
3) kwestionariusz osobowy dla kandydatów do pracy;
4) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
5) kopie dokumentów potwierdzających staż pracy;
6) oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych i że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7) w przypadku przekazania przez Panią/Pana danych osobowych innych niż: imię (imiona), i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia lub/oraz danych określonych w art. 9 ust. 1 RODO – należy sporządzić oświadczenie o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu zatrudnienia zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 1282).

Jednocześnie informujemy, że na stanowisku pracy występują standardowe warunki pracy, a współczynnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi powyżej 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie, w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, Sala obsługi mieszkańca – stanowisko Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie z dopiskiem: „kandydat na stanowisko Psychologa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie”.

Przeczytaj także