Szukamy asystentów dla osób z niepełnosprawnościami

Starostwo Powiatowe w Piasecznie w ramach realizacji Programu finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego ,,Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023 poszukuje kandydatów na stanowisko Asystenta.

orzeał - logo ministerstwa rodziny

Stanowisko: Asystent osoby niepełnosprawnej
Liczba stanowisk: 4
Warunki zatrudnienia: umowa zlecenia do 21 grudnia 2023 r.

godło i flaga Polski

Wymagania:
Usługi asystenta mogą świadczyć:
• osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta
lub/i
• osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu.

Wymagania niezbędne:
• posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• brak skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• znajomość treści Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023.
Wymagania dodatkowe:
• posiadanie nieposzlakowanej opinii,
• brak przeciwskazań fizycznych i zdrowotnych do wykonywania pracy asystenta,
• empatia, komunikatywność,
• dysponowanie samochodem w celu przewożenia osoby z niepełnosprawnościami.

Usługi asystenta osoby z niepełnosprawnością będą polegać m.in. na pomocy asystenta w wykonywaniu czynności dnia codziennego na rzecz uczestnika Programu, wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca, załatwianiu spraw urzędowych, korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy).
Usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, maksymalnie do 12 godzin na dobę.
W związku z realizacją umowy asystent może uzyskać zwrot za koszty poniesione w związku z:
• zakupem biletów komunikacji publicznej/prywatnej jednorazowych lub miesięcznych,
• przejazdami własnym/innym środkiem transportu, dotyczącymi realizacji usług wymienionych w treści Program,
• zakupem biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi Programu.
Planowana kwota zwrotu za ww. koszty wynosi 129 zł miesięcznie w przypadku jednej umowy i 225 zł w przypadku co najmniej dwóch umów. Warunkiem uzyskania zwrotu jest przedłożenie ewidencji biletów komunikacji publicznej/prywatnej jednorazowych lub miesięcznych/ewidencji przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta/ewidencji kosztów przejazdu innym środkiem transportu, do której należy dołączyć dowód poniesienia wydatku/faktury za udział w wydarzeniu kulturalnym, rozrywkowym, sportowym lub społecznym.
Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę niepełnosprawną, a jedynie pomaganie bądź wspieranie jej w realizacji osobistych zamiarów.

Kryteria wyboru oferty:
• posiadanie co najmniej 6-miesięcznego, udokumentowanego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu – 50 punktów.
Osoba, która posiada co najmniej 60-miesięczne udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym otrzyma 50 punktów.
Dla pozostałych osób punktacja zostanie policzona w następujący sposób:
D=(Dx/DMAX) x 50, gdzie:
D to liczba punktów w kryterium „posiadanie co najmniej 6-miesięcznego, udokumentowanego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym”,
DMAX to 60-miesięczne udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym,
Dx to analizowana oferta.
• posiadanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta – 30 punktów.
Osoba spełniająca kryterium posiadania kwalifikacji w jednym z ww. kierunkach otrzymuje 30 punktów.
• zaproponowana cena za godzinę realizacji usług asystencji osobistej łącznie z kosztami pracodawcy – 20 punktów.

Oferowana cena za jedną godzinę realizacji usług asystencji osobistej jest to kwota wynagrodzenia brutto wraz z kosztami pracodawcy.
Osoba, która zaoferuje najniższą jednostkową cenę brutto (za godzinę usług asystencji osobistej) otrzyma 20 punktów. Dla pozostałych ofert punktacja zostanie policzona w następujący sposób:
C=(CMIN/Cx) x 20, gdzie:
C to liczba punktów w kryterium „zaproponowana cena za godzinę realizacji usług asystencji osobistej”,
CMIN to najniższa zaproponowana cena spośród złożonych ofert,
Cx to analizowana oferta.

Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:

• CV – Curriculum Vitae,
• wypełniony formularz oferty, zawierający:
o oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i zapoznaniu z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych,
o oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych,
o oświadczenie kandydata o następującej treści: „Oświadczam, że nie byłam/byłem skazana/y za umyślne przestępstwo, umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
o oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z treścią Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023,
• kopie dyplomów, świadectw potwierdzających wykształcenie,
• kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (kopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
• kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, ukończone kursy, studia podyplomowe, itp.

Sylwetki uczestników:

1.

Osoba z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, z zaburzeniami o podłożu neurologicznym i z dysfunkcją intelektualną, zamieszkała na terenie gminy Góra Kalwaria.
Osoba z niepełnosprawnością wymaga wsparcia w:
• Czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej,
• Przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania,
• Podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Od asystenta wymagana jest dyspozycyjność przeważnie w godzinach popołudniowych i wieczornych (również w weekendy).
Planowana liczba godzin usług asystenckich – 600 h.

2.

Osoba z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu i dysfunkcją o charakterze neurologicznym, zamieszkała na terenie gminy Piaseczno.
Osoba z niepełnosprawnością wymaga wsparcia w:
• Wypełnianiu ról społecznych,
• Czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej,
• Podejmowaniu aktywności życiowej,
• Przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania.
Zgodnie z wolą uczestnika preferowaną osobą na stanowisku jest kobieta, dyspozycyjna w godzinach wieczornych.
Planowana liczba godzin usług asystenckich – 320 h.

3.

Osoba z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu i dysfunkcją o podłożu neurologicznym, zamieszkała na terenie gminy Piaseczno.
Osoba z niepełnosprawnością wymaga wsparcia w:
• Przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania.
• Wsparcia w podejmowaniu aktywności życiowej (wyjście na spacer).
Zgodnie z wolą uczestnika preferowana osoba na stanowisku asystenta: mężczyzna.
Planowana liczba godzin usług asystenckich – 180 h.

4.

Osoba z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu i chorobą ze stronu układu oddechowego/krążenia, zamieszkała na terenie gminy Piaseczno.

Osoba z niepełnosprawnością wymaga wsparcia w:

• Dokonywaniu bieżących zakupów,

• Przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania,

• Podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Planowana liczba godzin usług asystenckich – 100 h.

Osoby zainteresowane proszone są o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Asystent osoby niepełnosprawnej” do Kancelarii Starostwa Powiatowego w Piasecznie w godzinach od 8:00 do 16:00, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno lub przesłanie ich na adres e-mail starostwo@piaseczno.pl w terminie do dnia 12 kwietnia 2023 r. do godziny 16:00.
Z osobami, które spełnią wymagane kryteria i złożą komplet dokumentów we ww. terminie przeprowadzona zostanie rozmowa.
Wybór asystenta świadczącego usługę asystencji osobistej zostanie skonsultowany z uczestnikiem na podstawie zanonimizowanego profilu asystenta.
Oferty niezgodne z założeniami Programu nie będą brane pod uwagę.
Osoby zainteresowane pracą asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w późniejszym etapie realizacji Programu proszone są o przesłanie CV i dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje lub doświadczenie wraz z adnotacją, iż zgłoszenie nie dotyczy aktualnego naboru.
Więcej informacji: Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Piasecznie 22 756 62 54 wew. 124 lub 249.

Zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227, z późn. zm.) pod symbolem 341201 w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej (symbol 3412).

Przeczytaj także