Szukamy asystentów dla osób z niepełnosprawnościami

logo ministerstwa

Starostwo Powiatowe w Piasecznie w ramach realizacji Programu finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego ,,Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024 poszukuje kandydatów na stanowisko Asystenta.

Polska flaga i Godło

Stanowisko: Asystent osoby niepełnosprawnej
Warunki zatrudnienia: umowa zlecenia do 20 grudnia 2024 r.
Wymagania:
Usługi asystenta mogą świadczyć osoby:
• posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub
• posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu.
Wymagania niezbędne:
• posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• brak skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• znajomość treści Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024,
• brak przeciwskazań fizycznych i zdrowotnych do wykonywania pracy asystenta.
Usługi asystenta osoby z niepełnosprawnością będą polegać m.in. na pomocy asystenta w wykonywaniu czynności dnia codziennego na rzecz uczestnika Programu, wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca, załatwianiu spraw urzędowych, korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy).
Usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, maksymalnie do 12 godzin na dobę.
W związku z realizacją umowy asystent może uzyskać zwrot za koszty poniesione w związku z:
• zakupem jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej,
• przejazdami własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu – wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i uczestnika,
• zakupem biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne.
Planowana kwota zwrotu za ww. koszty wynosi 100 zł miesięcznie w przypadku jednej umowy i 200 zł w przypadku co najmniej dwóch umów. Warunkiem uzyskania zwrotu jest przedłożenie ewidencji biletów komunikacji publicznej/prywatnej jednorazowych lub miesięcznych/ewidencji przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta/ewidencji kosztów przejazdu innym środkiem transportu, do której należy dołączyć dowód poniesienia wydatku/faktury za udział w wydarzeniu kulturalnym, rozrywkowym, sportowym lub społecznym.
Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę niepełnosprawną, a jedynie pomaganie bądź wspieranie jej w realizacji osobistych zamiarów.
Kryteria wyboru oferty:
• posiadanie co najmniej 6-miesięcznego, udokumentowanego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu – 50 punktów.
Osoba, która posiada co najmniej 60-miesięczne udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym otrzyma 50 punktów. Dla pozostałych osób punktacja zostanie policzona w następujący sposób:
D=(Dx/DMAX) x 50, gdzie:
D to liczba punktów w kryterium „posiadanie co najmniej 6-miesięcznego, udokumentowanego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym”,
DMAX to 60-miesięczne udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym,
Dx to analizowana oferta.
• posiadanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta – 30 punktów.
Osoba spełniająca kryterium posiadania kwalifikacji w ww. kierunkach otrzymuje 30 punktów.
• zaproponowana cena za godzinę realizacji usług asystencji osobistej łącznie z kosztami pracodawcy – 20 punktów.
Oferowana cena za jedną godzinę realizacji usług asystencji osobistej to jest kwota wynagrodzenia brutto wraz z kosztami pracodawcy.
Osoba, która zaoferuje najniższą jednostkową cenę brutto (za godzinę usług asystencji osobistej) otrzyma 20 punktów. Dla pozostałych ofert punktacja zostanie policzona w następujący sposób:
C=(CMIN/Cx) x 20, gdzie:
C to liczba punktów w kryterium „zaproponowana cena za godzinę realizacji usług asystencji osobistej”,
CMIN to najniższa zaproponowana cena spośród złożonych ofert,
Cx to analizowana oferta.
Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:
• wypełniony formularz oferty, zawierający:
o oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i zapoznaniu z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych,
o oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych,
o oświadczenie kandydata o następującej treści: „Oświadczam, że nie byłam/byłem skazana/y za umyślne przestępstwo, umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
o oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z treścią Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024,
o oświadczenie o braku przeciwskazań fizycznych i zdrowotnych do wykonywania pracy asystenta.
• kopie dyplomów, świadectw potwierdzających wykształcenie,
• kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (kopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
• kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, ukończone kursy, studia podyplomowe, itp.

Sylwetki uczestników:

  1. Osoba niepełnoletnia z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, z zaburzeniami o podłożu neurologicznym i z dysfunkcją intelektualną, zamieszkała na terenie gminy Konstancin-Jeziorna.
    Osoba z niepełnosprawnością wymaga wsparcia w:
    • Czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej,
    • Przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania,
    • Podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
    Od asystenta wymagana jest dyspozycyjność przeważnie w godzinach popołudniowych.
    Zgodnie z wolą opiekuna prawnego uczestnika preferowaną osobą na stanowisku jest kobieta.
    Planowana liczba godzin usług asystenckich – 250 h.
  2. Osoba z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku i słuchu, zamieszkała na terenie gminy Piaseczno.
    Osoba z niepełnosprawnością wymaga wsparcia w:
    • Czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej,
    • Prowadzeniu gospodarstwa domowego,
    • Podejmowaniu aktywności życiowej,
    • Przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania.
    Zgodnie z wolą uczestnika preferowaną osobą na stanowisku jest kobieta.
    Planowana liczba godzin usług asystenckich – 360 h.
    Osoby zainteresowane proszone są o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Asystent osoby z niepełnosprawnością” do Kancelarii Starostwa Powiatowego w Piasecznie w godzinach od 8:00 do 16:00, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno lub przesłanie ich na adres e-mail starostwo@piaseczno.pl w terminie do dnia
    22 kwietnia 2024 r. do godziny 16:00.
    Podpisanie umowy nastąpi po akceptacji osoby asystenta ze strony uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego.
    W przypadku realizacji usług asystencji osobistej względem osoby nieletniej wymagane będzie zaświadczenie o niekaralności.
    Złożenie dokumentów oznacza zgodę weryfikację danych osobowych w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
    Oferty niezgodne z założeniami Programu nie będą brane pod uwagę.
    Więcej informacji: Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Piasecznie 22 756 62 54

Przeczytaj także