Uczniowie Reymonta poznawali Polskę

W dniach 20-22 września 2023 roku uczniowie klas 2at i 4atp wyjechali na wycieczkę z programu „Poznaj Polskę”. Wyjazd był nagrodą dla klas, które w poprzednim roku szkolnym uzyskały najlepsze wyniki w nauce oraz mieli najlepszą frekwencję. Widać, że warto się starać.

Grupa 35 uczniów i 3 nauczycieli udała się do Trójmiasta.

Wyjazd ten stanowił doskonałą okazję do zgłębienia wiedzy na temat ważnych wydarzeń z historii naszego kraju oraz poznania wspaniałych miejsc. Przyczynił się również do wzmacniania więzi pomiędzy uczniami i nauczycielami.

W dniach 4-6 października 2023 r. odbyła się kolejna wycieczka z programu „Poznaj Polskę”. Uczniowie klas liceum: 2b, 2c, 2d, 2g, 3b, 3c, 3g wraz z 3 nauczycielami udali się na Warmię i Mazury. Wycieczka była świetną okazją pogłębienia wiedzy z historii, jak również poznania nowych miejsc. Uczniowie zwiedzili m.in. Pola Grunwaldzkie, Muzeum Warmii i Mazur, Zamek Biskupów Warmińskich, Wilczy Szaniec w Gierłoży oraz zamek w Nidzicy. Poza tym wyjazd ten zacieśnił relację między uczniami i nauczycielami.

W dniach 18-20 października klasy pierwsze integrowały się na wycieczce w ramach programu ‚Poznaj Polskę.’ Najpierw odwiedziliśmy Bartka, najstarszy dąb w kraju, a potem pojechaliśmy do jaskini Raj. Następnie odbyliśmy lekcje historii na zamku w Chęcinach, gdzie podziwialiśmy dawne narzędzia tortur.

Następnego dnia zwiedzaliśmy Kielce. W pierwszych krokach udaliśmy się do Kadzielni, gdzie przedzieraliśmy się przez jaskinię. Następnie odbyliśmy spacer po Kielcach, a po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Muzeum Lat Szkolnych St. Żeromskiego, gdzie uczniowie mieli szansę poczuć się jak młody pisarz. Chociaż uczniowie zachowywali się wzorowo, zabrano nas do (dawnego) więzienia, gdzie obecnie znajduje się Muzeum Pamięci Narodowej.

Ostatniego dnia udaliśmy się do pałacyku H. Sienkiewicza w Oblęgorku na lekcję o naszym wybitnym pisarzu.

Wycieczkę zakończyliśmy wymęczeni, bogatsi o nową wiedzę i przyjaźnie.

W dniach 08-10.11.2023 r. uczniowie naszej szkoły brali udział w wycieczce z programu „Poznaj Polskę”. W ramach wyjazdu odwiedzili Kraków i Wieliczkę oraz Ojcowski Park Narodowy. Uczniowie starszych klas Technikum zdobyli ciekawą wiedzę oraz zintegrowali się podczas wspólnie spędzonych dni. Wszyscy wrócili zadowoleni z dużą ilością wrażeń.