Wydział Komunikacji i Transportu

Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu – Magdalena Wiśniewska

ul. Czajewicza 2/4, 05-500 Piaseczno,

Kancelaria:
tel. 22 736 48 70
kom. 519 327 988

Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek: 7.00 – 16.00
wtorek – czwartek: 7.00 – 16.00
piątek: 7.00 – 16.00

Dział praw jazdy
tel. 22 736 48 70 wew. 473, 474, 477
prawajazdy@piaseczno.pl

Dział transportu
tel. 22 736 48 70 wew. 482, 483

Dział rejestracji pojazdów
tel. 22 736 48 70 wew. 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 479, 480
rejestracja@piaseczno.pl

Wydział Komunikacji i Transportu w szczególności prowadzi sprawy w zakresie:
1) transportu,
2) spraw związanych z ewidencją kierowców i pojazdów, w tym wykonywania orzeczeń sądu o przepadku pojazdu oraz o zapłacie kosztów związanych z usuwaniem i przechowywaniem tych pojazdów.

Informujemy, że pojazdy zakupione z polskimi tablicami lub sprowadzone z państw UE, od dnia 1 lipca 2021 r. do odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu pandemii z powodu COVID-19, podlegają odpowiednio zgłoszeniu nabycia, zbycia lub rejestracji w ciągu 60 dni od dnia dokonania transakcji lub sprowadzenia.

Jednocześnie przypominamy właścicielom pojazdów, że w okresie od 1 marca 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. obowiązywał 180 dniowy termin na dopełnienie obowiązku ustawowego. Pojazdy zakupione, sprzedane lub sprowadzone w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2021 r. obejmuje zawarty w ustawie Prawo o ruchu drogowym, 30 dniowy termin zawiadomienia.

Kary za niedopełnienie obowiązku dotyczą pojazdów sprowadzanych po 31 grudnia 2020 r. z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub sprzedanych, a zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Zgodnie z zapisami ustawy Prawo o ruchu drogowym:

Art. 71 ust. 7:
Właściciel pojazdu, niebędącego nowym pojazdem, sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia.

Art. 78 ust. 2 pkt 1:
Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o nabyciu lub zbyciu pojazdu.

Poradnik interesanta (jak załatwić sprawę w Wydziale?) >>>

Informujemy, że mieszkańcy powiatu piaseczyńskiego mogą składać wnioski dotyczące czynności związanych z rejestracją pojazdów, wymianą dowodów rejestracyjnych oraz wnioski związane z prawami jazdy w każdej z trzech delegatur Wydziału Komunikacji i Transportu: w Konstancinie-Jeziornie,  w Lesznowoli oraz w Górze Kalwarii.

Rezerwacja online wizyty w celu załatwienia spraw związanych z rejestracją pojazdów:

Wydział Komunikacji i Transportu w Piasecznie
Filia w Górze Kalwarii
Filia w Konstancinie-Jeziornie
Filia w Lesznowoli


Zgłoszenia zbycia i nabycia pojazdów można dokonać bez konieczności wizyty w urzędzie: zbyciainabycia@piaseczno.pl

Delegatura w Górze Kalwarii

Ratusz przy Rynku im. Biskupa Stefana Wierzbowskiego 1 w Górze Kalwarii (wejście od ul. Piłsudskiego)
tel. 22 756 62 54 wew. 286

Przypominamy, że w filii Wydziału Komunikacji i Transportu w Górze Kalwarii osobista wizyta jest możliwa po wcześniejszym umówieniu poprzez system rezerwacji internetowej.

Zgłoszenia zbycia i nabycia pojazdów można dokonać bez konieczności wizyty w urzędzie:  zbyciainabycia@piaseczno.pl

Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek: 8.00 – 16.50
wtorek – czwartek: 8.00 – 15.50
piątek: 8.00 – 14.50

Delegatura w Lesznowoli (budynek urzędu Gminy Lesznowola )

(sprawy związane z rejestracją pojazdów i wydawaniem praw jazdy)
ul. Gminna 60
tel. 22 708 92 24, 708 92 25

Przypominamy, że w filii Wydziału Komunikacji i Transportu w Lesznowoli osobista wizyta jest możliwa po wcześniejszym umówieniu poprzez system rezerwacji internetowej.

Wszelkie opłaty związane z załatwieniem spraw w filii Wydziału Komunikacji w Lesznowoli mogą być regulowane kartą bądź przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Piasecznie (pokwitowanie przelewu trzeba załączyć do wniosku).
Opłatę skarbową dokonujemy przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy w Piasecznie.

Zgłoszenia zbycia i nabycia pojazdów można dokonać bez konieczności wizyty w urzędzie: zbyciainabycia@piaseczno.pl

Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek: 8.00 – 17.00 (przyjęcia interesantów: 9.30 – 17.00)
Wtorek, środa, czwartek: 8.00 – 16.00
Piątek: 8.00 – 15.00

Delegatura w Konstancinie-Jeziornie (budynek Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna)

ul. Piaseczyńska 77
05-520 Konstancin-Jeziorna
tel. 22 756 62 54 wew. 685, 689, 691

Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek:  9.00 – 16.50
wtorek – piątek: 8.00 – 15.50

Przypominamy, że w filii Wydziału Komunikacji i Transportu w Konstancinie Jeziornie osobista wizyta jest możliwa po wcześniejszym umówieniu poprzez system rezerwacji internetowej.
Zgłoszenia zbycia i nabycia pojazdów można dokonać bez konieczności wizyty w urzędzie: zbyciainabycia@piaseczno.pl

Przeczytaj także