Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
pczk@piaseczno.pl
ul. Chyliczkowska 14
05-500 Piaseczno
tel. 22 756 62 54 wew. 180
tel. 22 756 62 54 wew. 164

Kierownik – Agnieszka Pindelska

Na podstawie Zarządzenia Nr 55/ORG/2023 Starosty Piaseczyńskiego z dnia 20 września 2023 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego prowadzi sprawy:
1) obszaru zarządzania kryzysowego,
2) obszaru bezpieczeństwa powszechnego,
3) obszaru spraw obronnych,
4) obszaru ochrony przed powodzią i zapobiegania suszy.

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego utworzone jest na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym i zapewnia przepływ informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz wykonuje odpowiednio zadania, o których mowa w art. 16 ust. 2 wspomnianej ustawy:
1) pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby
zarządzania kryzysowego;
2) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
3) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego
ostrzegania ludności;
4) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
5) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
6) dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum;
7) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.

Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.

Przeczytaj także