Szukamy asystentów dla osób z niepełnosprawnościami

Starostwo Powiatowe w Piasecznie, w ramach realizacji Programu finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego ,,Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, poszukuje kandydatów na asystentów osób z niepełnosprawnościami.

Stanowisko: Asystent osoby niepełnosprawnej
Warunki zatrudnienia: umowa zlecenia do 19 grudnia 2025 r.

Wymagania:
Usługi asystenta mogą świadczyć osoby:
• posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub
• posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu.

Wymagania niezbędne:
• posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• brak skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• znajomość treści Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025,
• brak przeciwskazań fizycznych i zdrowotnych do wykonywania pracy asystenta.
Usługi asystenta osoby z niepełnosprawnością będą polegać m.in. na pomocy asystenta w wykonywaniu czynności dnia codziennego na rzecz uczestnika Programu, wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca, załatwianiu spraw urzędowych, korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy).
Usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, maksymalnie do 12 godzin na dobę.
Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę niepełnosprawną, a jedynie pomaganie bądź wspieranie jej w realizacji osobistych zamiarów.

Kryteria wyboru oferty:
• posiadanie co najmniej 6-miesięcznego, udokumentowanego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu – 50 punktów.
Osoba, która posiada co najmniej 60-miesięczne udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym otrzyma 50 punktów. Dla pozostałych osób punktacja zostanie policzona w następujący sposób:

D=(Dx/DMAX) x 50

gdzie:
D to liczba punktów w kryterium „posiadanie co najmniej 6-miesięcznego, udokumentowanego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym”,
DMAX to 60-miesięczne udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym,
Dx to analizowana oferta.

• posiadanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta, siostra PCK – 30 punktów.

Osoba spełniająca kryterium posiadania kwalifikacji w ww. kierunkach otrzymuje 30 punktów.
• zaproponowana cena za godzinę realizacji usług asystencji osobistej łącznie z kosztami pracodawcy – 20 punktów.
Oferowana cena za jedną godzinę realizacji usług asystencji osobistej to jest kwota wynagrodzenia brutto wraz z kosztami pracodawcy.
Osoba, która zaoferuje najniższą jednostkową cenę brutto (za godzinę usług asystencji osobistej) otrzyma 20 punktów. Dla pozostałych ofert punktacja zostanie policzona w następujący sposób:

C=(CMIN/Cx) x 20

gdzie:
C to liczba punktów w kryterium „zaproponowana cena za godzinę realizacji usług asystencji osobistej”,
CMIN to najniższa zaproponowana cena spośród złożonych ofert,
Cx to analizowana oferta.

Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:
• wypełniony formularz oferty, zawierający:
– oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i zapoznaniu z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych,
– oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych,
– oświadczenie kandydata o następującej treści: „Oświadczam, że nie byłam/byłem skazana/y za umyślne przestępstwo, umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
– oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z treścią Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025,
• kopie dyplomów, świadectw potwierdzających wykształcenie,
• kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (m.in. kopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
• kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, ukończone kursy, studia podyplomowe, itp.

Osoby zainteresowane proszone są o dostarczenie kompletu dokumentów z dopiskiem „Nabór na asystenta” do Kancelarii Starostwa Powiatowego w Piasecznie w godzinach pracy urzędu lub przesłanie ich poprzez e-PUAP lub E-doręczenie w terminie do dnia 29 kwietnia 2025 r.

Z osobami, które spełnią wymagane kryteria i złożą komplet dokumentów we ww. terminie przeprowadzona zostanie rozmowa.
Wybór asystenta świadczącego usługę asystencji osobistej zostanie skonsultowany z uczestnikiem Programu. Podpisanie umowy nastąpi po akceptacji osoby asystenta ze strony uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego.

Oferty niezgodne z założeniami Programu nie będą brane pod uwagę.

Osoby zainteresowane pracą asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w późniejszym etapie realizacji Programu proszone są o przesłanie CV i dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje lub doświadczenie wraz z adnotacją, iż zgłoszenie nie dotyczy aktualnego naboru.

Więcej informacji: Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Piasecznie 22 756 62 54 wew. 124 lub 249.

Przeczytaj także