Nieprawidłowości w domu opieki? Daj nam znać
Docierają do nas informacje dotyczące nieprawidłowości w sprawowaniu całodobowej opieki nad pensjonariuszami przez niektóre prywatne domy opieki.
Mając na względzie powyższe jeżeli doświadczasz lub już posiadasz złe doświadczenia w należytym sprawowaniu opieki przez prywatne placówki koniecznie o tym poinformuj – pomóż i nie narażaj innych – my załatwimy resztę.
Kontakt:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14,
tel. 22 756-62-77, e-mail: kontakt@pcprpiaseczno.pl
Zwracamy się do Państwa z apelem o dokładne weryfikowanie miejsc, do których pod opiekę oddajecie Państwo swoich bliskich.
W trosce o zapewnienie im godnych warunków pobytu podpowiadamy, w jaki sposób najlepiej zweryfikować Placówkę.
Jak wybrać dom całodobowej opieki – krok po kroku?
- wybierz placówkę (za pomocą reklam, stron internetowych, z wiedzy i polecenia innych);
- sprawdź, czy dom, który wybrałeś posiada wpis do rejestru domów pomocy społecznej województwa mazowieckiego. Rejestr dostępny jest na stronie internetowej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie: www.mazowieckie.pl, w zakładce: polityka społeczna/rejestry i wykazy. Taki wpis oznacza, że Placówka prowadzona jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i spełnia wszelkie wymogi do świadczenia opieki całodobowej a także podlega kontrolom.
- możesz zasięgnąć informacji w miejscowym ośrodku pomocy społecznej, bądź powiatowym centrum pomocy rodzinie, czy w stosunku do placówki nie toczy się postępowanie;
- koniecznie zwizytuj Placówkę, w szczególności zwracając uwagę na:
- czystość;
- zapach;
- dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych /np. kabiny prysznicowe wyposażone w krzesełko i uchwyty, toalety ze specjalnymi uchwytami, w przypadku pokoi usytuowanych na piętrze windę do przewozu osób mających problemy w samodzielnym poruszaniu/.
- umów się na indywidualną rozmowę z osobą reprezentującą Placówkę i w szczególności dopytaj o:
- personel /pielęgniarki, opiekunki, dyżury lekarskie, współpraca z przychodnią zdrowia, zapewnienie wizyt u lekarzy specjalistów, ewentualny sposób organizowania pobytu szpitalnego w razie takiej konieczności/;
- organizację posiłków /dostępność i sposób przygotowywania oraz możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb mieszkańca/;
- w jaki sposób dom dba o higienę niesamodzielnych mieszkańców;
- co wchodzi w cenę pobytu (czy również środki czystości i higieny osobistej, leki, dowóz na niezbędne wizyty lekarskie, itp.);
- dowolność odwiedzin bliskich, /czy nie występują ograniczenia co do terminów i czasu/.
- z uwagą zapoznaj się z projektem, czy też wzorem umowy obowiązującym w Placówce /czy zawiera wszystkie poczynione ustalenia; wysokość, sposób i termin uiszczania opłat; sposób i termin jej rozwiązania a także np. odpowiedzialność za rzeczy osobiste mieszkańca/.