Platerówka i Akademia Pedagogiki Specjalnej – co je połączyło?
Obiecująca współpraca
W roku szkolnym 2023/2024 wicedyrektor Zespołu Szkół Nr 2 im. Emilii Plater w Piasecznie – Pani Marta Łukasiewicz, nawiązała współpracę z Akademią Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, co zaowocowało podpisaniem umowy na udział w ciekawym projekcie. Dzięki temu od kwietnia do czerwca br. klasy 1 E, 2A, 2B, 2E, 3Bp, 3Ap, 4Cp wraz z opiekunami wzięły udział w niezwykłym wydarzeniu „Nauka w służbie rozwijania talentów, samorozwoju i kształtowania motywacji młodzieży”. Inicjatywa ta stała się możliwa dzięki współpracy Wicedyrektor Marty Łukasiewicz z Akademią Pedagogiki Specjalnej, co otworzyło drzwi do wielu edukacyjnych doświadczeń dla młodzieży. Podczas wydarzenia uczestnicy mieli okazję wysłuchać wykładu na temat „Megamodelu zdolności a kompetencji metapoznawczych młodzieży”, który skłonił ich do głębszej refleksji nad wykorzystaniem własnego potencjału. Wykład ten stanowił inspirujące wprowadzenie do dalszych aktywności.
Uczestnicy wzięli także udział w serii fascynujących warsztatów. Wśród nich znalazły się zajęcia takie, jak poszukiwanie prawdy w badaniach naukowych, rozwijanie kreatywności i umiejętności komunikacyjnych, a także warsztaty poświęcone światu robotów i programowania. Warsztaty te były nie tylko pouczające, ale również niezwykle angażujące, pozwalając młodzieży na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Dodatkową atrakcją była możliwość poznania wielu interesujących faktów o założycielce, historii oraz współczesnym obliczu Akademii Pedagogiki Specjalnej. Uczestnicy dowiedzieli się więcej o Marii Grzegorzewskiej, jej misji i wpływie na rozwój pedagogiki specjalnej w Polsce.
Na zakończenie dnia pełnego nauki i zabawy, uczniowie wraz ze studentami wzięli udział w emocjonującej grze terenowej. Była to doskonała okazja do integracji oraz sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce. Wydarzenie to niewątpliwie przyczyniło się do rozwoju talentów, samorozwoju i kształtowania motywacji młodzieży, ukazując, jak ważne jest połączenie teorii z praktyką w edukacji.