Projekt e-akta
Od 1 stycznia 2019 r. możesz krócej przechowywać dokumenty swoich pracowników. Zdecydujesz także, w jakiej formie chcesz prowadzić i archiwizować dokumentację – papierowej, czy elektronicznej.
W ramach projektu e-akta zostanie skrócony czas przechowywania dokumentacji pracowniczej. W zależności od tego, kiedy zatrudniłeś pracownika, będziesz przechowywać jego dokumenty pracownicze przez 10 lat od końca roku, w którym stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł, lub przez 50 lat od dnia zakończenia pracy przez tego pracownika. Dokumenty pracowników, których zatrudnisz po 2018 r. będziesz przechowywać przez 10 lat – od końca roku, w którym stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł, lub przez 50 lat od dnia zakończenia pracy przez tego pracownika. Dokumenty pracowników, których zatrudnisz po 2018 r. będziesz przechowywać przez 10 lat – od końca roku, w którym ustał stosunek pracy lub zakończyła się umowa zlecenia.
OKRES PRZECHOWYWANIA AKT PRACOWNICZYCH
50 lat -pracownik zatrudniony przed 1 stycznia 1999 r.
10 lub 50 lat -pracownik zatrudniony po raz pierwszy między 1 stycznia 1999 r. a 31 grudnia 2018 r. 10 lat, jeżeli złożysz oświadczenie ZUS OSW i raport informacyjny ZUS RIA. Jeśli nie złożysz tych formularzy, wówczas 50 lat.
10 lat -pracownik zatrudniony po 1 stycznia 2019 r.
Szczegółowe informacje o projekcie e-akta można uzyskać na stronie www.e-akta.gov.pl oraz w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych inspektorat w Piasecznie w poniedziałki od godz. 8.00 do 18.00, wtorek-piątek od godz. 8.00 do 15.00 lub pod nr telefonu 22 7571351
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją (Dz.U. z 2018 r. poz. 357).