Raport o stanie powiatu
Raport o stanie powiatu to dokument zawierający podsumowanie aktualnej sytuacji naszego powiatu, zadań realizowanych w 2019 roku, a także zakresu jego funkcjonowania.
Raport ma 139 stron. Można się z niego dowiedzieć ile powiat liczy mieszkańców, jaką ma powierzchnię, poznać zrealizowane inwestycje, dowiedzieć jak funkcjonował Powiatowy Urząd Pracy i Szpital św. Anny, ile zarejestrowaliśmy pojazdów czy jak chronimy konsumentów. W raporcie znajdują się też m.in. dane Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej (POIK), w jaki sposób Powiat współpracuje z organizacjami pozarządowymi, ilu jest uczniów w szkołach ponadpodstawowych i jak wspieramy osoby niepełnosprawne.
W raporcie znajdują się informacje na temat całego obszaru funkcjonowania naszego powiatu. Zachęcamy do zapoznania się z nim.
Zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym Rada Powiatu rozpatruje raport podczas sesji absolutoryjnej, która odbędzie się 27 sierpnia. Rozpatrywany jest on w pierwszej kolejności, następnie przeprowadza się debatę, w której radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych. Zabrać głos mogą też mieszkańcy, jednak muszą oni złożyć do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte co najmniej 300 podpisami. Zgłoszenie składa się najpóźniej w przeddzień sesji, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie powiatu. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Raport znajduje się w BIP pod linkiem: http://bip.piaseczno.pl/public/get_file_contents.php?id=511435