Zgłoś projekt do Budżetu Obywatelskiego Powiatu Piaseczyńskiego 2024
Projekty do przyszłorocznego Budżetu Obywatelskiego można zgłaszać od 21 lipca do 6 sierpnia.
Zasady tej edycji Budżetu Obywatelskiego nieco się zmieniły. Jeden wnioskodawca może zgłosić maksymalnie dwa projekty, a realizowane będą te, które w głosowaniu uzyskają conajmniej 100 głosów.
Do wniosku trzeba dołączyć listę:
20 osób popierających projekt – mieszkańców powiatu piaseczyńskiego w przypadku puli powiatowej
12 osób popierających projekt – mieszkańców gminy, której projekt dotyczy, w przypadku pul gminnych. Do liczby mieszkańców popierających projekt nie wlicza się autorów projektów. Wzór listy poparcia zgłaszanego projektu stanowi Załącznik nr 5 do Regulaminu.
Zgłaszanie projektów odbywa się poprzez stronę. Można także wydrukować (z tej samej strony) formularz i przynieść wypełniony do Starostwa lub wysłać do nas pocztą (ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno).
W ramach powiatowego BO mogą być realizowane projekty, które służą mieszkańcom powiatu, które mieszczą się w zadaniach własnych powiatu, są ogólnodostępne – czyli dostępne dla wszystkich mieszkańców powiatu, bez opłat za korzystanie oraz oczywiście są zgodne z prawem.
Projekty zgłaszane w ramach Budżetu mogą obejmować w szczególności działania inwestycyjne, jak również wydarzenia o charakterze kulturalnym, oświatowym, sportowym, integrującym mieszkańców.
Projekty twarde (czyli inwestycyjne: jak mural, zasadzenie drzewa czy budowa chodnika) muszą być zlokalizowane na mieniu powiatu. Projekty miękkie (jak warsztaty, koncerty czy pikniki) mogą być natomiast zlokalizowane na dowolnym mieniu, prosimy jednak pamiętać o pisemnej zgodzie właściciela.
W rozpoznaniu, które drogi są powiatowe pomocna będzie mapa.
Prosimy także pamiętać o podawaniu adresu mailowego i telefonu, w razie pytań czy wątpliwości musimy mieć możliwość skontaktowania się z wnioskodawcą.
Głosowanie rozpocznie się 20 lipca i potrwa do 20 sierpnia.
Środki na realizację BO 2024 zostały przyznane zgodnie z tą samą zasadą co przy poprzednich edycjach, czyli 2 zł na mieszkańca – 1 zł na pulę powiatową oraz 1 zł na pulę gminną. W związku z tym w puli powiatowej do wydania w 2024 roku będzie 209 000 zł.
Środki na pule gminne:
- Gmina Lesznowola – 35 000 zł,
- Gmina Prażmów – 13 000 zł,
- Gmina Góra Kalwaria – 28 000 zł,
- Gmina Konstancin-Jeziorna – 25 000 zł,
- Gmina Piaseczno – 96 000 zł,
- Gmina Tarczyn – 12 000 zł.
Zachęcamy do składania projektów.
W związku z uchyleniem Uchwały nr LVII/5/23 Rady Powiatu Piaseczyńskiego z dnia 11 maja 2023 r. przez Regionalną Izbę Obrachunkową, konieczne było ponowne podjęcie uchwały w tej sprawie oraz rozpoczęcie procedury zgłaszania projektów na nowo. RIO zwróciła uwagę na fakt, że działania zgodnie z poprzednim harmonogramem rozpoczęły się zanim uchwała weszła w życie.
Zadania zgłoszone w pop-rzednim terminie znajdują się w systemie jako wersje robocze (wystarczy zmienić ich status, nie ma potrzeby ponownego wgrywania list poparcia).