Zgłoś projekt do budżetu obywatelskiego

Od 16 czerwca będzie można składać projekty w drugiej edycji Budżetu Obywatelskiego Powiatu Piaseczyńskiego. Jak złożyć projekt i jak będzie wyglądało głosowanie? Ile pieniędzy będzie do dyspozycji w tej edycji? Przeczytajcie też co się zmieniło.

Pierwsza edycja powiatowego BO dała nam sporo doświadczenia. Dlatego w regulaminie nastąpiły dość istotne zmiany, które powinny ułatwić zarówno składanie projektów, jak i samo głosowanie.

Przede wszystkim, z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych, nie będziemy żądać numerów PESEL, ani od wykonawców ani od głosujących. Ponieważ głosujący może oddać jeden głos na pulę gminną i na pulę powiatową, będziemy je weryfikować na podstawie imienia, nazwiska oraz daty urodzenia.

Projekty będzie można składać przez miesiąc, od 16 czerwca do 16 lipca, elektronicznie – poprzez stronę powiat-piaseczynski.budzet-obywatelski.org oraz w formie papierowej na formularzu dostępnym na naszych stronach internetowych. Można też papierowy formularz przesłać do nas pocztą. Dedykowana budżetowi strona pozwoli prezentować projekty z pełnym opisem, galerią zdjęć i lokalizacją na mapie. Poza tym jest ona zintegrowana z popularnymi serwisami społecznościowymi, co ułatwi wnioskodawcom promocję swoich projektów wśród znajomych. Wnioskodawca będzie miał także możliwość wydrukowania plakatu reklamującego swój projekt.

logo budżetu obywatelskiego 2021

Z uwagi na trwającą w kraju epidemię nie będziemy w tym roku wymagać list poparcia projektu.

W tym roku projekty mogą składać także organizacje pozarządowe.

Głosowanie będzie odbywać się drogą elektroniczną i taką formę polecamy. Dokładamy wszelkich starań aby było one jak najprostsze – można będzie głosować przez komputer, tablet czy smartfona. Mieszkańcy, którzy wolą zagłosować w formie papierowej, będą mieli taką możliwość poprzez osobiste dostarczenie karty do Starostwa. W wyjątkowych sytuacjach mieszkańcy, którzy mają trudności z poruszaniem się i nie mogą zagłosować elektronicznie, będą mieć możliwość przekazania karty do głosowania przedstawicielowi Starostwa w miejscu zamieszkania głosującego. Ważne aby pamiętać, że głosujący musi zgłosić taką potrzebę w Starostwie (telefonicznie lub emailem) od 1 do 7 września br.

Bez zmian natomiast pozostaje konieczność dołączenia zgody opiekuna jeżeli głosujący ma od 13 do 18 lat.

Na stronie powiat-piaseczynski.budzet-obywatelski.org bez logowania będzie można przejrzeć projekty zakwalifikowane do głosowania. Głosowanie rozpocznie się 2 września, a zakończy 16 września. Ogłoszenie wyników nastąpi do 16 października.

W tym roku Rada Powiatu przeznaczyła na Budżet Obywatelski 370 tys. zł, które zostały podzielone na pulę powiatową w kwocie 185 tys. zł. oraz gminną, również w kwocie 185 tys. zł. Podział środków gminnych podzielony został zgodnie z liczbą mieszkańców:

  • Gmina Lesznowola – 27 000 zł
  • Gmina Prażmów – 11 000 zł
  • Gmina Góra Kalwaria – 27 000 zł
  • Gmina Konstancin-Jeziorna – 25 000 zł
  • Gmina Piaseczno – 84 000 zł
  • Gmina Tarczyn – 11 000 zł

Regulamin oraz wzory formularzy, karty do głosowania oraz zgody opiekuna prawnego, dostępne są poniżej oraz na stronie powiat-piaseczynski.budzet-obywatelski.org.

Przeczytaj także