Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów – Sylwia Sztokinier
ul. Chyliczkowska 14, pok. nr 8
05-500 Piaseczno,
Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, do których w szczególności należą:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wykonywanie innych zadań określonych przepisach prawa.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela pomocy wyłącznie konsumentom zamieszkałym na terenie powiatu piaseczyńskiego. Swoje zadania wykonuje przy pomocy Biura Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów, znajdującego się w budynku Starostwa Powiatowego w Piasecznie przy ul. Chyliczkowskiej 14. Podejmowanie interwencji na działanie przedsiębiorcy następuje na pisemny wniosek konsumenta, po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego.
Wzór wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi
Rzecznik udziela porad i informacji: telefonicznie, pisemnie, pocztą elektroniczną lub bezpośrednio w siedzibie Rzecznika, po uprzednim umówieniu spotkania. Z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Piasecznie można się skontaktować:
- telefonicznie pod nr 22 756 62 54 wew. 155
- poprzez e-mail: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl
- poprzez ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej /3j604cyjkr/SkrytkaESP
- wysyłając pismo na adres: Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno lub składając pismo kancelarii, znajdującej się w sali obsługi mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie przy ul. Chyliczkowskiej 14.
Pomoc prawna i interwencje Rzecznika na rzecz konsumentów są realizowane bezpłatnie.