Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów – Sylwia Sztokinier

ul. Chyliczkowska 14, pok. nr 8
05-500 Piaseczno,

Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, do których w szczególności należą:

  1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
  2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  4. współdziałanie z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  5. wykonywanie innych zadań określonych przepisach prawa.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela pomocy wyłącznie konsumentom zamieszkałym na terenie powiatu piaseczyńskiego. Swoje zadania wykonuje przy pomocy Biura Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów, znajdującego się w budynku Starostwa Powiatowego w Piasecznie przy ul. Chyliczkowskiej 14. Podejmowanie interwencji na działanie przedsiębiorcy następuje na pisemny wniosek konsumenta, po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego.

Wzór wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi

Rzecznik udziela porad i informacji: telefonicznie, pisemnie, pocztą elektroniczną lub bezpośrednio w siedzibie Rzecznika, po uprzednim umówieniu spotkania. Z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Piasecznie można się skontaktować:

  1. telefonicznie pod nr 22 756 62 54 wew. 155
  2. poprzez e-mail: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl
  3. poprzez ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej /3j604cyjkr/SkrytkaESP
  4. wysyłając pismo na adres: Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno lub składając pismo kancelarii, znajdującej się w sali obsługi mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie przy ul. Chyliczkowskiej 14.

Pomoc prawna i interwencje Rzecznika na rzecz konsumentów są realizowane bezpłatnie.

Przeczytaj także