Na wakacje do Piaseczna

Na przełomie lipca i sierpnia gościliśmy w Piasecznie grupę młodzieży i nauczycieli z Suseł – wsi znajdującej się w naszym zaprzyjaźnionym rejonie zwiahelskim, w obwodzie żytomierskim.

Nasi goście pochodzą z Suseł – to wieś położona w rejonie zwiahelskim (dawniej rejon Nowogród Wołyński). Wielu jej mieszkańców to ludzie polskiego pochodzenia, a wspomnienie bolesnej historii jest tam ciągle żywe. W Susłach od lat funkcjonuje szkoła, w której uczą się dzieci mające polskie korzenie, a jednym z przedmiotów nauczania jest język polski. Jako samorząd powiatowy od wielu lat utrzymujemy relację ze szkołą w Susłach. Już kilka razy gościliśmy dzieci i nauczycieli w Piasecznie.

W dniach od 25 lipca do 2 sierpnia przebywała w naszym internacie przy Zespole Szkół Nr 3 w Piasecznie 16-osobowa grupa nauczycieli i uczniów z Suseł. Podczas pobytu zwiedzili Warszawę. Dzięki uprzejmości Gminy Piaseczno skorzystali także z basenu w Gminnym Ośrodku Sportu i Rekreacji, sali wystawienniczej SOWA w piaseczyńskiej bibliotece, obejrzeli także ekspozycję nowootwartego Muzeum Piaseczna. Nasi goście uczestniczyli też w uroczystościach zwiazanych z 80. rocznicą wybuchu Powstania Warszawskiego. Wzięli udział w otwarciu wystawy przygotowanej przez warszawski oddział IPN na piaseczyńskim rynku oraz w oficjalnych uroczystościach przy kwaterze wojennej na cmentarzu parafialnym.

Zawsze jest nam niezwykle miło gościć dzieci i młodzież z Susłów. W ostatnich, szczególnie trudnych dla Ukrainy latach jest wyjątkowo ważne, że możemy zorganizować im wakacje. To wielka radość patrzeć, jak chłoną polską historię i kulturę – podsumowuje Ewa Lubianiec, Starosta Piaseczyński.

Dzięki hojności powiatowych radnych, pracowników starostwa i Powiatowego Urzędu Pracy grupa odjechała obdarowana mnóstwem artykułów szkolnych, słodyczy, a nawet telewizorem, który uatrakcyjni młodzieży naukę w szkole.

Za pomoc w organizacji pobytu naszych gości szczególnie dziękujemy dyrekcji Zespołu Szkół Nr 3 w Piasecznie i pracownikom internatu.

Przeczytaj także