Raport o stanie powiatu za 2023 rok
Raport o stanie powiatu to dokument zawierający podsumowanie aktualnej sytuacji naszego powiatu, zadań realizowanych w 2023 roku, a także zakresu jego funkcjonowania. Dokument został przekazany Radzie Powiatu. Zostanie też zaprezentowany podczas czercowej sesji absolutoryjnej.
Raport ma 161 stron. Można się z niego dowiedzieć m. in. ile powiat liczy mieszkańców, jaką ma powierzchnię, poznać zrealizowane inwestycje, dowiedzieć jak funkcjonował Powiatowy Urząd Pracy, ile zarejestrowaliśmy pojazdów czy jak chronimy konsumentów. W raporcie znajdują się też m.in. dane Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej (POIK), w jaki sposób Powiat współpracuje z organizacjami pozarządowymi, ilu jest uczniów w szkołach ponadpodstawowych i jak wspieramy osoby z niepełnosprawnościami.
Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym Rada Powiatu rozpatruje raport podczas sesji absolutoryjnej. Rozpatrywany jest on w pierwszej kolejności, następnie przeprowadza się debatę, w której radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych. Zabrać głos mogą też mieszkańcy, jednak muszą oni złożyć do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte co najmniej 300 podpisami. Zgłoszenie składa się najpóźniej w przeddzień sesji, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie powiatu. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Kontakt do Biura Rady: m.kucharska@piaseczno.pl, a.sobiegraj@piaseczno.pl